Vergoedingen huidtherapie 2023

Wist je al dat bepaalde behandelingen voor huidklachten vergoed kunnen worden vanuit de aanvullende verzekering? Er zijn veel zorgverzekeringen die vergoedingen bieden voor huidtherapeutische behandelingen, en dit kan jou veel geld schelen. Denk hierbij aan acne, (acne)littekens, vaten en pigment in het gelaat, elektrische epilatie of laserontharing in het gelaat. Wanneer je last hebt van een van bovenstaande huidklachten kan je aanspraak maken op jouw aanvullende verzekering. Neem voor meer informatie over vergoedingen en polisvoorwaarden contact op met je zorgverzekering. Nu nog geen vergoeding maar wil je dit wel graag? Pas je zorgverzekering op tijd aan voor 2023, dit is hét moment om de polisvoorwaarden voor 2023 te bekijken en eventueel aan te passen. Doe dit ieder jaar uiterlijk op 31 december.

Elke zorgverzekeraar heeft verschillende pakketten. Om jou op weg te helpen met welk pakket het beste bij je past hebben we dit document gemaakt zodat er per klacht gekeken kan worden wat je vergoed krijgt. Ook vermelden we of er wel/geen verwijzing van een arts nodig is.

Acne

Acne is een huidaandoening waarbij mee-eters (comedonen), puistjes, rode bultjes en/of onderhuidse ontstekingen voorkomen. Deze ontstekingen kunnen pijnlijk zijn en littekens veroorzaken. Hieronder een overzicht van zorgverzekeraars die acnetherapie in het gelaat vergoeden. Let op: slechts behandeling van het gelaat komt in aanmerking voor vergoeding.

Meer weten? Klik hier voor het gehele overzicht: Acnétherapie kosten - vergoeding 2023 - Independer

Ongewenste haargroei

Zowel laser als elektrische epilatie in het gelaat en hals worden door zorgverzekeraars vergoed. Deze vergoeding geldt voor zowel mannen als vrouwen. Let op: er zijn zorgverzekeraars die per jaar vergoeden, maar ook die eenmalig vergoeden.

Meer weten? Klik hier voor het gehele overzicht: Laserepilatie en laserontharing - vergoeding (update: 2023) - Independer

Camouflagetherapie

Wanneer je last hebt van vlekken of littekens in je gelaat dan kunnen we dit met camouflagetherapie behandelen. Onder camouflagetherapie valt behandeling van: rosacea, couperose, acne, wijnvlekken, donkere of lichte vlekken. Bij camouflagetherapie worden ook de middelen vergoed die helpen om het huidprobleem te camoufleren. LET OP: niet bij elke zorgverzekeraar wordt laser, peeling en microneedling therapie vergoed. Bij bijvoorbeeld Unive, VGZ en Zorgverzekeraar UMC wel.

Meer weten? Klik hier voor het gehele overzicht: Camouflagetherapie kosten - vergoeding *update* 2023 - Independer

Mocht je er toch nog niet helemaal uitkomen aan de hand van onderstaande informatie? Of heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact met ons op. We care!

Vergoedingen zorgverzekeringen 2024

Lieve cliënt, 2024 staat voor de deur! Het heeft even geduurd, maar we hebben een aantal tips op een rijtje gezet voor wanneer je nu nog aan het uitzoeken bent wat voor keuze te maken met je zorgverze